MAN ställer ut på Örebro Transport & Logistikmässa

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2015 10:38 CEST

I samband med att Örebro stad firar 750 år arrangeras en transport och logistikmässa vid det nyöppnade Örebro Truckstop Sweden. MAN Truck & Bus Sverige AB finns på plats och informerar om MAN:s senaste produkter och tjänster för bästa transportekonomi.

I montern visas en MAN TGX 33.560 6x4 BLS dragbil med hydraulik. Bilen har den nya D38-motorn på 560 hk och 2 700 Nm. För att ytterligare förbättra bränsleekonomin är bilen utrustad med Efficient Roll (frihjul) och Efficient Cruise. Förutom ett omfattande säkerhetspaket har hytten också utrustats med MAN:s komfort- och infotainmentpaket.

Dessutom visas en MAN TGX 26.480 6x2-2 LL med den vidareutvecklade MAN D26-motorn med MAN TopTorque som ger 200 Nm högre vridmoment på växel 11 och 12 samt växellåda MAN TipMatic2 med Efficient Roll (frihjul). Bilen är utrustad med MAN:s fabriksmonterade växelflaksbyggnation.

Örebro Transport & Logistikmässa är öppen fredag och lördag 28-29 augusti, 09:00-17:00.