MAN Truck & Bus Sverige AB ställer ut på Mittia Skogstransport i Ljusdal

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2015 11:47 CEST

Den 14 och 15 augusti äger nordens största fackmässa inom skogstransport rum i Ljusdal. MAN finns naturligtvis på plats, i år med tre stycken utställningsbilar. Centralt placerad i montern är en blänkande svart MAN TGS 33.480 6x6H med en treaxlig VM skogsjumbotrailer. Dragbilen är utrustad med MAN HydroDrive, hydrostatisk framhjulsdrift.

Ägare är Ronny Johansson Skogstransporter AB. Ronny har transporterat skogsmaskiner med trailer och en MAN dragbil med MAN HydroDrive under tre års tid. "Efter tre år är jag fortfarande överraskad och imponerad av bilens otroliga framkomlighet under tuffa vägförhållanden" säger Ronny när han nu investerar i ytterligare en MAN dragbil med MAN HydroDrive och en ny skogsjumbotrailer där alla tre axlar är lyftbara för ökadframkomlighet.

Vidare presenterar MAN en TGX 26.560 6x4 BL, timmerbil med Bergs Fegen-byggnation och Laxo bankar. Bilen är utrustad med MAN:s senaste 6-cylindriga CommonRailmotor D38 på 560 hk och 2 700 Nm vridmoment.

Därutöver visas en TGX 35.480 8x4-4 BL med en 24 tons lastväxlare av fabrikat HIAB.

MAN Truck & Bus Sverige AB ställer ut i monter A 03 och mässans öppettider är fredag 09.00-17.00 och lördag 09.00-16.00.