MAN Truck & Bus Sverige AB förstärker försäljningsorganisationen

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2019 10:01 CET

Magnus Ramkvist, ny Försäljningschef för region Nord på MAN Truck & Bus Sverige

Magnus Ramkvist, lastbilssäljare i Örebro, har den 1 februari 2019 utsetts till ny Försäljningschef för region nord på MAN Truck & Bus Sverige AB. Magnus har mycket gedigen kompetens och erfarenhet efter över 30 år som verksam inom transportbranschen.

"Under förra året jobbade vi hårt med att bygga vår ”nya” försäljningsorganisation i Sverige och vi är väldigt glada att Magnus kommer att axla rollen som Försäljningschef för region nord. Detta efter att han i många år visat att han brinner för lastbilsbranschen och framförallt MAN. För oss på MAN handlar nyckeln till framgång om två saker: kundnöjdhet och ett säljteam som trivs i sin vardag. Vi är övertygade om att Magnus, som är väldigt omtyckt bland både kunder och personal, kommer göra ett fantastiskt arbete inom båda dessa områden", säger Fabian Knappik, försäljningschef Norge & Sverige.

Magnus har arbetat på MAN sedan 2011 och har år efter år levererat enastående resultat inom bland annat kundnöjdhet, tack vare en omfattande teknisk kunskap och förmåga att lyssna på och alltid hitta rätt lösning till kunden.

"Det känns spännande att få fortsätta driva företaget framåt i en ny roll och att ta ett steg uppåt i organisationen. Framförallt ser jag fram emot att få vara med och påverka MAN:s framtid", säger Magnus.

MAN är en av världens ledande tillverkare av kommersiella lastfordon och den näst största lastbilstillverkaren i Europa. Vår position har vi uppnått genom ett innovativt tänkande och en konstant utveckling av existerande teknologi. Samtidigt har MAN lagt stor vikt vid ett flexibelt produktprogram som tillfredställer såväl chauffören, ägaren som miljön. Därför står MAN, världen över, för lastbilar med hög komfort och säkerhet, optimal driftsekonomi och minimal miljöbelastning.