Niels-Jörgen Toft Jensen lämnar posten som VD för MAN Truck & Bus i Skandinavien

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2019 16:00 CET

Magnus G Karlsson, interims-VD för MAN Truck & Bus i Skandinavien

MAN Truck & Bus meddelar att Niels-Jörgen Toft Jensen, VD för MAN Truck & Bus i Danmark, Norge och Sverige, efter en gemensam överenskommelse har valt att lämna sin befattning.

Tills vidare fortsätter Magnus G Karlsson som interims-VD för de tre MAN Truck & Bus-bolagen i Skandinavien. Magnus G Karlsson har redan idag en framträdande roll i den skandinaviska organisationen. Därför är det helt naturligt att han tar över VD-rollen fram till dess en permanent lösning är på plats.

MAN är en av världens ledande tillverkare av kommersiella lastfordon och den näst största lastbilstillverkaren i Europa. Vår position har vi uppnått genom ett innovativt tänkande och en konstant utveckling av existerande teknologi. Samtidigt har MAN lagt stor vikt vid ett flexibelt produktprogram som tillfredställer såväl chauffören, ägaren som miljön. Därför står MAN, världen över, för lastbilar med hög komfort och säkerhet, optimal driftsekonomi och minimal miljöbelastning.