​Rätt under så slipper du problem

​Rätt under så slipper du problem

Att inreda sin balkong eller terrass blir allt mer populärt, men om inte grundarbetet och tätningen är rätt kan problem uppstå efter kort tid.

Lösningen är ett cementbaserat tätskikt när du lägger klinker, skiffer eller natursten. -När du lägger skiffer, sten eller annan beläggning utomhus är det viktigt att lägga ett skyddande lager för att förhindra skador. Detta är särskilt viktigt när du, till exempel, lägger sten på en balkong eller terrass, förklarar Tomas Andersson på Mapei.

Tomas rekommenderar användning av Mapelastic, ett vattentät cementmembran som använts i över 30 år runt om i hela världen, i allt från privata balkonger till stora pooler och badanläggningar. - Mapelastic är en mycket väldokumenterad produkt som skyddar underlaget mot fukt, föroreningar och salt. Den förhindrar också karakteristiska kalklagringar, som orsakas av fukt. Mapelasticär diffusionsöppen vilket betyder att den andas så att fukt avdunstar, då blir det inte bubblor eller blåsor i underlaget.

- För att ta upp rörelser i underlaget rekommenderar vi att Mapelastic kompletteras med en glasfiberduk. Det går snabbt och enkelt, du kan belägga ytan efter en kort tid, förklarar Tomas.

Läs mer om Mapelastic här: http://goo.gl/4Qg3RF