Marginalen Bank lanserar ny Internetbank

Marginalen Bank lanserar nu sin nya Internetbank. Investeringar i en ny Internetbank och mobilanpassad webbplats är ett resultat av bankens strategi att fokusera på det digitala
kundmötet.  De nya digitala plattformarna är de enskilt största investeringarna för att möjliggöra bankens fortsatta expansion både inom privat- och företagsmarknaderna.

-  Månad för månad ser vi hur antalet besökare från mobila enheter till vår Internetbank
ökar. Sedan 2013 har de ökat med 30 procent. Vi ser också hur kundernas beteenden förändras och kraven ökar i allt snabbare takt. Nu har vi skapat en infrastruktur som gör det möjligt att kostnadseffektivt och snabbt kunna utveckla produkter, tjänster och gränssnitt för framtidens bankkunder, säger Christina Johansson, kommunikations- och marknadschef på Marginalen Bank.

I början av 2014 lanserade Marginalen Bank en ny mobilanpassad webbplats för att bättre kunna svara upp mot kundernas övergång till att söka information och ansöka om tjänster via mobiler och surfplattor. Steg två är lanseringen av den första etappen av Internetbanken som utvecklats i samarbete med Crosskey. Stor vikt har lagts vid att kunden ska få en bra översikt av sitt totala engagemang och att det ska gå snabbt och enkelt att hantera sin vardagsekonomi. Internetbanken ska serva både privat- och företagskunder oavsett om de kommer från mobil, surfplatta eller dator.

-  Utvecklingen på bankmarknaden går mot allt mer komplicerade finansiella produkter och tjänster. Vi är en motvikt mot detta och responsen från marknaden har varit god. Under 2013 fick vi 35 000 nya kunder och vi räknar med att kunna dubbla den ökningen under innevarande år, säger Christina Johansson.

Marginalen Bank erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. I Marginalenkoncernen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen grundades ursprungligen 1979 och har cirka 650 medarbetare i
Stockholm, Göteborg, Borås, Sundsvall, Söderhamn och Umeå samt i Lettland och Litauen. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB.