Pressmeddelande -

En av Sveriges främsta sociala entreprenörer startar normkreativ content-agentur med inriktning på jämlikhet, jämställdhet och mångfald

Med kameran som verktyg har Felicia Margineanu, grundare av OhSnap! Sweden, aktivt jobbat för att förändra skönhetsidealen och de stereotypa könsrollerna i samhället. Nu ger hon sig in i reklam- och mediebranschen med sitt nya bolag Margineanu Agency, fast besluten att göra förändring i branschen.

- Vi vill ge företag och varumärken möjlighet att tillsammans med oss ta ansvar för slutkonsumentens välbefinnande. Bild och rörligt dominerar våra liv och därför fokuserar vi på just dessa discipliner utifrån våra viktigaste kärnvärden, säger grundaren Felicia Margineanu.

Margineanu Agency är en normkreativ content-agentur med spetskompetens inom jämlikhet, jämställdhet och mångfald. Agenturen har en strategisk, analytisk och samhällsengagerande kompetens som kvalitetssäkrar innehållet och hjälper kunden att hitta utvecklingsmöjligheter via agenturens tre kärnområden.

- Vi skapar content som är viktigt på riktigt! Att nå ut med modernt och värdeskapande innehåll är avgörande för att bygga långsiktiga relationer med medvetna målgrupper. Vårt mål är att tillsammans med våra kunder utmana rådande ideal och stereotyper. Här kan vi tillföra mycket till branschen, säger grundaren Felicia Margineanu.

Agenturen har redan nu inlett ett partnerskap med Adviral Media som är en av nordens främsta influencer marketing byråer. Margineanu Agencys ledning består idag av Felicia Margineanu (Grundare), Ann Kjellgren (Byråchef), April Wickström (Strateg) och Tania Marti (Filmproducent).

- Det ska bli intressant att se vilka företag som sluter upp med oss och som vill påbörja en förändringsprocess mot en mer inkluderande kommunikation vad gäller bild. Vår expertis ligger rätt i tiden och vi har utarbetat en modell som är branschöverskridande vilket gör det möjligt för oss att jobba med alla typer av kunder, förklarar Ann Kjellgren, Byråchef.

Felicia Margineanu är, förutom entreprenör, även en etablerad fotograf och talare. Med internationella uppdrag och framgångsrika kampanjer, inte minst inom sociala medier, har hon lyckats skapa stor debatt via initiativ som t.ex. #Förortenimedia och Imperfectly Perfect. Hon har även varit hyllad talare för det prestigefulla TEDx Talk. Felicia har många utmärkelser bakom sig och utsågs bland annat till Sveriges 101 Supertalanger 2017 av Veckans Affärer.

- Dessutom erbjuder vi marknaden och kunderna en exklusiv tillgänglighet till målgruppen unga kvinnor via föreningen Margineanu Academy, tidigare kallad OhSnap! Sweden, säger grundaren Felicia Margineanu.

• Massmedia

• content-agentur
  • felicia margineanu
  • margineanu agency
  • rörligt
  • bild
  • influencer markering
  • adviral media
  • content produktion
  • sveriges 101 supertalanger
  • tedxtalk
  • #allasvårlucia
  • imperfectly perfect
  • #förortenimedia
  • inkludering
  • mångfald
  • jämlikhet
  • jämställdhet
  • normkritisk
  • normkreativ

Margineanu Agency är en banbrytande content-agentur med spetskompetens inom jämlikhet, jämställdhet och normkreativitet. Vi är experter på kommunikation inom området bild och hjälper företag att förmedla tankeväckande känslor och upplevelser i deras bildbudskap.

Felicia Margineanu

Presskontakt Grundare och verksamhetschef Margineanu Academy +46708 53 11 18