Gratis kontorsplats i Malmö: Magnus Wittbjer berättar...

Blogginlägg   •   Maj 23, 2014 13:45 CEST

Här har vi Magnus som vi har delat kontorsplats med sedan 1,5 år och fått dela projekt tillsammans med.

Hej Magnus, kan du berätta lite om dig själv?
Jag heter Magnus Wittbjer och arbetar som copywriter i mitt eget företag som heter DayDream. Namnet är en luftig beskrivning av vem jag är. Jag laddar batterierna genom att fundera och drömma och använder ibland vad jag eventuellt kommer fram till i mina texter. Det jag skriver hittar man på webbsidor och i trycksaker i en rad olika branscher. En av fördelarna i mitt jobb är den allmänbildning och insikt man får genom att vara i kontakt med så vitt skilda ämnen och situationer. Har en stor svaghet för klassiska sportbilar, födda före 1975 samt arkitektur och amerikanska livsmedelsförpackningar.

Hur kom du i kontakt med Markenvard?
Jag fick nys om att Markenvard hade lediga kontorsplatser och sökte efter samarbetspartners. Efter en inledande kontakt kom vi fram till att det kan vara till gagn för båda parter att arbeta i ett informellt nätverk. Detta har dels lett till ett närmare samarbete men också till en trevlig plattform – både professionellt och socialt. Det senare är nog så viktigt för en frilansare med ett visst sällskapsbehov! Vi är i dag ett antal egna företagare med olika kompetenser som dagligen finns på Markenvard och jag tror att vi alla har en positiv erfarenhet av att ha olika kompetenser på så nära håll. Och så är ju kaffet gott så klart.Om du blir inspirerade tycker jag att du ska ansöka om en plats omedelbart!