Bromma-butiken förbereds för invigning

Nytt butikskoncept när Martin & Servera Restaurangbutiker öppnar i Bromma

Idag, den 12 maj 2016, inviger Martin & Servera Restaurangbutiker sin första butik inom ramen för ett helt nytt butikskoncept. Den nya butiken ligger i Bromma. Samtidigt byter tidigare Martin Olsson Cashar namn till Martin & Servera Restaurangbutiker.

Martin & Servera Restaurangbutiker är en fullsorterad restauranggrossist med allt från frukt och grönt till köksmaskiner. De har en hög tillgänglighet tack vare generösa öppettider sju dagar i veckan. Restauranger är den primära målgruppen, men butikerna är också öppna för andra företagskunder, organisationer och föreningar. Det nya namnet skapar en tydlig bild av verksamheten och visar på en starkare koppling till Martin & Servera.

– En liten nyöppnad restaurang kanske startar som kund i Restaurangbutiken. När den växer förändras behoven vad gäller sortiment och leveranser. Då blir det naturligt att växa in i restaurangdistributionen. Restaurangbutikerna blir ett bra komplement till de andra bolagen inom koncernen Martin & Servera, säger Jan Prytz, VD för Martin & Servera Restaurangbutiker.

Brommabutiken är den första butiken där det nya konceptet används. Det är en helt ny typ av restaurangbutik som nu invigs i nya, fräscha lokaler på Ranhammarsvägen 10.

- Nyligen har vi också tagit beslut om att, till hösten, bygga om butiken i Årsta i enlighet med det nya konceptet, fortsätter Jan Prytz. - Tanken är att Martin & Servera Restaurangbutiker ska fortsätta att utvecklas och växa framöver.