Martinsons anställer skogschef

Träförädlingsföretaget Martinsons har anställt Anders Ringsell som skogschef. Ringsell kommer närmast från en tjänst som marknadschef hos SCA Skog i Medelpad.

– Martinsons är ett företag jag har hållt högt ända sedan jag lärde känna dem under mina fem år i sågverksföreningen, säger Anders Ringsell, som tillträder sin nya tjänst under våren.

Koncernchefen Lars Martinson gläds åt rekryteringen:

– Anders kommer att passa väl in på vår skogsavdelning och bidra till det stora engagemang som finns bland medarbetarna. Med den här förstärkningen kommer vi att utveckla och stärka vår position på virkesmarknaden.

Martinsons produktion sträcker sig från sågade och hyvlade trävaror till limträ och produktion av broar, bostäder och hallar. Företaget är ledande inom det industriella träbyggandet har varit delaktiga i en rad projekt som tilldelats prestigefulla priser. Möjligheten att jobba i träbyggnadsindustrins framkant lockade Anders Ringsell:

– Martinsons många innovativa och spännande projekt gör dem till ett av Västerbottens främsta kunskapsföretag. Det känns värdefullt att få vara delaktig i utveckligen av bostäder, hallar och broar i trä. Många virkesleverantörer delar den känslan av stolthet och jag ser fram emot att arbeta för att de ska bli ännu fler.

Lars Martinson, koncernchef

Anders Ringsell, tillträdande skogschef