Nu finns mobilappen för matsedelspresentation i Android och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 11:50 CET

Veckans matsedel presenteras i mobil-telefonen - helt utan extra arbete!

Att på ett smakfullt sätt presentera matsedlar och menyer för sina ätande gäster har aldrig varit enklare! Och det är självklart många som är intresserade av vad som erbjuds från köket eller restaurangen. Det kan vara lunchen för barnens skola, veckomatsedlarna för äldreomsorgen och hemtjänsten eller lunch- och cateringmenyerna från personal­restaurangen. Vad är mer naturligt för gästerna än att hitta informationen i sin mobiltelefon?

Med tilläggsmodulen Webbpublicering Matsedel kan matsedlar och menyer från Mashie-systemet helt automatiskt publiceras direkt till en webbplats och med Matsedelsappen når man även mobila användare. Användaren kan söka fram appen ’Mashie’ på Android Market eller App Store, installera på sin telefon och söka fram ’sin’ matsedel. Klart! Matsedeln, ev bild på måltiden, näringspresentation och märkningar presenteras överskådligt.

Förutsättningen är att köket/restaurangen använder Mashie-systemet för matsedels- och menyplaneringen. Mashie är ett helt Internet-baserat verksamhetssystem för professionell planering och produktion av måltider som används av många kommuner, landsting, cateringkedjor och enskilda restauranger. Med Mashie får man ett verktyg bland annat för näringsberäkning av recept och matsedlar, planering, produktion och distribution av måltider samt kostnadsuppföljning i alla led.

För att enkelt nå ut med informationen till exempel till elever i skolorna, finns ett ’promotion-kit’ från Mashie AB med bland annat affischer.

För mer information, kontakta:

Jörgen Brandt
CMO & Business Developer, Mashie AB
Mobil: 0736-60 60 81

Mashie är ett helt Internet-baserat tidsbesparande verksamhetssystem för professionella inom storskalig planering, produktion och distribution av måltider. I Mashie finns en mängd unika funktioner för att på ett effektivt sätt planera näringsriktiga och kvalitativa matsedlar samtidigt som man har full kontroll på ekonomin, från inköp till leverans.

Mashie AB ingår i IT-koncernen Avensia innovation AB (publ) som ett helägt produktbolag. Koncernen erbjuder även Internet-baserade utbildningssystem, sk. e-learning samt kundanpassade e-handelslösningar med Microsofts teknik.