Dunlop Hiflex kopplar enkelheten på MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2016 21:23 CEST

Att hitta rätt pressmått för hydraulslang och hylsa kan upplevas som en djungel. Nyutvecklade webbappen Crimp skingrar snårskogen och ger snabbt svar. Pressmåttsappen och andra nyheter från Dunlop Hiflex demonstreras på årets MaskinExpo, som hålls på STOXA den 26-28 maj.

Webbappen Crimp från Dunlop Hiflex gör det både snabbt och enkelt att del av företagets  pressmått. Utifrån typ av slang väljs dimension och hylsa. En klick senare presenteras pressmåttet för det aktuella valet. Då ges också möjligheten att klicka fram en pressmåttstabell, som anger måtten även för andra dimensioner av slangen och den valda hylsan.

Pressmåttsappen Crimp är utvecklad för Iphone, Android, PC och Mac. Appen hittar du här: www.dhcrimp.com

Sophia de Wall Liebech, marknadskoordinator
Dunlop Hiflex AB
Tel 0104-14 44 47, 0708-13 19 95
sophia.liebech@dunlophiflex.se
www.dunlophiflex.se

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk.
Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 26-28 maj 2016.