Innovativ säkerhetskoppling för tryckluft på årets MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2013 10:30 CET

Högt flöde, lågt tryckfall och säker koppling. Med eSafe behöver kunden inte välja mellan prestanda och säkerhet. Dessutom har eSafe låg anslutningskraft samt kompakt, greppvänlig design. Patenterade eSafe visas av CEJN Norden på årets MaskinExpo, den 23-25 maj.

Säkerhet har varit högsta prioritet under många år för CEJN Norden. Strävan att utveckla säkra produkter med hög prestanda ledde företaget slutligen till eSafe.

Säkerhetskopplingen eSafe är enhandsmanövrerad, kompakt och är utformad för ett högt flöde. Det gör det möjligt att få ut maximal kapacitet från anslutna verktyg. Resultatet blir högre produktivitet, lägre energikostnader och mindre miljöpåverkan.

Kopplingen avluftas före isärkoppling, vilket eliminerar risken för slangrekyl och skyddar användaren från skador.

Egenskaper för prestanda och säkerhet:

Säkerhetsfunktion: eSafe avluftar slangen innan isärkoppling, vilket eliminerar slangrekylen samt kraftigt reducerar ljudnivån.

Extrem hållbarhet: Tester har visat att eSafe är extremt hållbar mot påfrestningar, vibrationer samt vridning.

Kompakt design: eSafe är den första säkerhetskopplingen på marknaden med samma dimensioner som en standardkoppling.

Högt flöde: eSafe har det högsta flödet på marknaden.

Enkel hantering: eSafe är ergonomisk och enhandsmanövrerad, dra bara tillbaka hylsan så avluftas kopplingen automatiskt före isärkoppling.

Anette Johansson
CEJN Norden AB
anette.johansson@cejn.com
www.cejn.se

MaskinExpo har arrangerats i 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 23–25 maj 2013.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.