Mångsidig släntklippare klarar tio meter från kant

Släntklipparen av fabrikatet Energreen är alltigenom byggd för gräs- och buskröjning längs vägarna. Det optimerar maskinen avseende både funktion och ergonomi. Den nya och förstärkta kranarmen ger en arbetsbredd på tolv meter från maskinens mitt. Det gör att den med god marginal klarar att klippa tio meter från kant. Hytten ger utmärkta siktförhållanden och är dessutom vridbar i 90 grader.

– I grundutförandet har maskinen ett roterbart klipphuvud med slagor, men kan också levereras med Slagkrafts kättingaggregat, berättar Marcus Alexandersson.

Maskinen har separata hydraulpumpar för kranarm, klipphuvud, dubbel fronthydraulik, framdrivning och hyttens vridning. Hydraulpumpen till klipphuvudet ger 160 liter per minut.

Frontmontaget kommer väl till pass vid klippning vid stolpar och räcken, men kan även användas till exempelvis en släntklippare för röjning av området närmast maskinen.

Även styrningen är utformad för flexibilitet och funktion med möjlighet till fyrhjulsstyrning och krabbstyrning.

Energreen ILF S1500 Sweden 12 I korthet:

• Räckvidd 12 meter
  • Stolpklippare eller sidoklippare i fronten
  • Roterbart klipphuvud eller Slagkraft kättingaggregat
  • Vridbar hytt
  • 173 Hk, John Deere miljömotor
  • Sauer-Danfoss hydraulsystem med flera pumpar

Marcus Alexandersson
AB G Alexandersson
Tel 0346-480 50
alex.4@telia.com
www.abg-alex.com

• slagklippare
  • kättingröjare
  • stolpklippare
  • släntklippning
  • släntklippare
  • grönytemaskiner

MaskinExpo har arrangerats i 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 23–25 maj 2013.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.