MaskinExpo växer och EMS är tillbaka

Bokningstakten är hög, årets MaskinExpo har redan bokat fler utställare än förra året. Med nästan tre månader kvar till mässan passerades fjolårets 338 utställare. Den magiska 338:e montern bokades av en trogen utställare som är tillbaka efter två års uppehåll.

Den hemvändande utställaren är EMS som senast ställde ut på mässan 2012.
- Vi är glada att EMS är tillbaka hos oss på MaskinExpo. EMS är kända för att ha bra och aktiva montrar och vi vill ju bjuda besökarna på många fina maskinupplevelser när de kommer till mässan, säger Carina Tegelberg på MaskinExpo.

I år har Bertil Söderberg bokat en av mässans största montrar, 1.650 kvm i ett riktigt guldläge. Montern ligger på grusplanen rakt framför entrén och lär inte missas av några besökare.

- Förra året hade MaskinExpo 22.000 besökare, så vi tror EMS får fullt upp under de tre mässdagarna!

EMS har redan börjat planera för sin stora monter och Christel Söderberg berättar att fokus ligger på att ge besökarna en helhetsupplevelse med både små och stora maskiner.

- Vi visar upp vårt breda maskinprogram med allt från Hyundais stora hjullastare till minigrävare från Take-Job. Vi tror att av mässans storsäljare kommer att bli Take-Job 295W som är en de nyheter vi visar i montern. Stort intresse förväntas vi också kring de nya modellerna av Bergmanns dumprar.

EMS visar inte bara maskiner på MaskinExpo, besökarna ska få uppleva “mer “.

- Vi vill som vanligt bjuda på en upplevelse och planerar för något kul som ett storkok eller kanske musikunderhållning. Planeringen är inte helt klar ännu, men målsättningen är att vår monter ska vara mässans viktigaste stopp, avslutar Christel Söderberg.

Bokningstakten är hög och även på nyhetssidan ser årets mässa lovande ut. Av tradition väljer många att lansera sina nyheter på MaskinExpo och i år släpps bland annat en spännande nyhet inom tunnelborrning. Produkten är så ny att det inte finns några bilder ännu och den officiella avtäckningen sker på mässan den 28 maj...

• grönytemaskiner
  • transportbilar
  • stoxa
  • nordens största entreprenadmässa

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 10 minuter från Arlanda, den 28–30 maj 2015.

För mer information om MaskinExpo eller pressackreditering,
kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se