MaskinExpos nypremiär blev en fackfolkfest

Pressmeddelande  •  2012-06-05 08:05 CEST

Maj månads soligaste dagar, 26 475 besökare och 545 utställare med välfyllda montrar. Premiären för MaskinExpo på STOXA blev precis den folkfest arrangören hoppats på.
- Vi har förberett oss väl inför anstormningen, säger Kie Wirenholt, VD på MaskinExpo. Efter fjolårets rekord var det en utmaning att ladda om batterierna och flytta Nordens största maskinmässa till en golfbana öster om Arlanda. Branschens företag flyttade med och bokade rekordstora montrar på STOXA. Arbetet med att bygga mässområdet gick enligt planerna och inför mässan var istället den stora frågan: Kommer besökarna?
Tidsmässigt var 24-26 maj en tuff helg; det var Pingst och samtidigt gick  Elitloppet som drog många besökare och fyllde Stockholms hotell. Dessutom införde MaskinExpo entré för besökarna.
Med facit i hand är MaskinExpo mer än nöjda med den första mässan på STOXA.
- Det mesta flöt på bra, och utställarna bjöd verkligen på en riktigt, riktigt bra uppvisning av årets nyheter. Hela 26 475 besökare kom till mässan och fick bland annat se världens snabbaste hjullastare hos Swecon, Steelwrists framaxellås som eliminerar problemet med tappade skopor och EMSG visade  världens första batteridrivna grävmaskin.
Efter första evenemanget på STOXA har både utställare och besökare berömt trivseln och funktionaliteten på området. Levande, skönt att gå på grus och bra med tågen man kunde hoppa på och av. Den vackra miljön med dammar, välklippta grönytor och skuggande träd erbjöd bra ytor för att utvärdera erbjudanden, smälta intryck och koppla av mellan monterbesöken.
Några kommentarer från utställar-enkäten:
"Som tidigare var kvaliteten på besökarna hög. Det faktum att biljetterna inte var gratis verkar ha höjt den ytterligare. Vi fick många leads och gjorde rejält med avslut.  Vi är mycket nöjda och kommer garanterat tillbaka nästa år".
"Vi är mycket nöjda med vårt deltagande i årets Maskinexpo. Vår monter var fylld med besökare under tre dagar. Många befintliga och nya kunder hade möjlighet att se stora delar av vårt utbud. Den monteryta vi disponerade i området var perfekt för oss. Vädret var på vår sida, tre dagar med sol och värme. Vi planerar att ställa ut även 2013".
"Ett stort Tack till en mycket trevlig mässa. Vilket bra arbete ni gjort på ett år! Följande var bättre än Barkarby: Området var fantastiskt och logistiken fungerade bättre. Det var mindre alkohol, mycket bra. Besökarna var mer intresserade och försäljningen var bättre. Killen som ordnade med sand och vattenflaskor onsdag 20 maj kring kl 20.00 var rädd om honom! Att tänka på till nästa år. Monternummer, går det att göra dem bättre?"
MaskinExpo-premiären på STOXA går till historien som tre soliga dagar, 6 kilometer montergator kantade med nyheter och 26 500 besökare!

MaskinExpo är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna på STOXA, Stockholm Outdoor  Exhibition Area, 10 minuter från Arlanda den 23-25 maj 2013.

För mer information om MaskinExpo, kontakta:
Carina Tegelberg, marknadschef MaskinExpo Sweden AB, 08-512 937 03, 0706-29 28 27.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom