MaskinSverige stöttar Musikhjälpen: Buda på magisk maskinhelg!

Musikhjälpen är igång- Linnea Henriksson, Petter och Kodjo Akolor sänder 8-14 december radio och TV dygnet runt, spelar önskeskivor och auktionerar ut paket. Intäkterna går till AIDS-forskning och i år drar även maskinbranschen sitt strå till stacken!

Ett motormullrande upplevelsepaket ingår i Musikhjälpens auktion. Paketet är för fyra personer och innehåller en oförglömlig helg för maskinälskare.
Upplevelsen sker i maj då fyra personer får åka till Nordens största entreprenadmässa, 12 km från Arlanda. På MaskinExpo får de åka upp i en lift för att se mässan från ovan. Därefter får de köra en 20-tons dumper i demobanan (B-körkort räcker!), de får spaka en grävmaskin och köra fyrhjuling i ATV-banan. Lunch och en Goodie Bag ingår i paketet.
När mässan stänger bär det av in till Stockholm med middag på Arga Snickarens Restaurang på Söder och övernattning på Scandic Grand Hotel på Vasagatan.
- Det här blir sjukt bra! Förstår att man blir ivrig när man fixar ett sånt här coolt paket, säger Linus Clason, insamlingsansvarig på Sveriges Radio.
- När MaskinExpo hörde av sig och erbjöd sig att skänka detta upplevelsepaket till Musikhjälpen gick delar av vår personal "bananas". Ett tag spånade vi till och med om att placera en dumper mitt på Stora Torget…

Maskinbranschens Kinderägg
Carina Tegelberg på MaskinExpo tycker det gått bra att fylla paketet med innehåll.
- Intresset att stötta Musikhjälpen var stort. Liebherr Sverige ställer upp med grävmaskiner, Cordestam Maskin med en dumper och Polaris med fyrhjulingar. Allt detta, och det övriga maskinutbudet på mässans demoområde, ser vinnarna från sin korg högst upp i Brontos lift…
MaskinExpo samarbetar med hotell och restauranger i Stockholm under parollen "FackFolkFest by Night".
- Vi berättade om Musikhjälpen och stödet till AIDS-forskning och direkt ville Arga Snickarens Restaurang och Scandic Hotel vara med och bidra till paketet med middag och övernattning.
- Vinnarna av auktionen kommer till MaskinExpo och Stockholm valfri dag 28-30 maj och vi som står bakom paketet gör allt vi kan för att en mullrande majdag ska bli något magiskt, lovar Carina Tegelberg.
Nu uppmanas maskinälskare, kompisgäng, företagsledare och andra som kan ge bort en  upplevelse att bjuda generöst på paketet.
- Det blir som maskinbranschens Kinderägg - en överraskning för den som får paketet, en upplevelse att se fram emot och en gåva till forskning som räddar liv.