Ny serie tåliga entreprenadsläp på MaskinExpo

Enkel lastning och transport av exempelvis minigrävare, multimaskiner och kompaktlastare betyder mycket för entreprenörens vardag. På årets MaskinExpo, den 18-20 maj, presenterar Bålsta Släpet en helt ny serie entreprenadsläp för just denna typ av maskiner.

De nya entreprenadsläpen från Bålsta Släpet är alltigenom konstruerade för att lösa användarens behov av  tillförlitlig transport. Flakytan på 3x1,5 meter är av tålig sträckmetall, vilket gör släpet hållbart och praktiskt då lera och sand faller igenom istället för att ligga kvar. Den hela bakluckan blir en stabil ramp med tippskydd att köra upp på. Fram på släpets dragstång finns en avlastningsyta för skopor.

Entreprenadsläpet erbjuds med två axelkonfigurationer:

• 1-axlat med totalvikter från 1350–1800 kg.
  • 2-axlat med totalvikter på 2000–3000kg.

Lastvikten är från 950 till 2450 kg. Det finns även möjlighet till alternativa totalvikter.

Cathrin Pettersson
Bålsta släpet AB
cathrin@balstaslapet.se
www.balstaslapet.se

• släp
  • maskintrailer
  • maskinsläp
  • släpvagn
  • trailer
  • entreprenadsläp
  • tillbehör

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk.
Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 18-20 maj 2017.