Powerspeed ger ökad klyvkraft till Palax vedprocessorer

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2015 15:49 CET

Större kapacitet i klyvningen ger ökad produktivitet i vedhanteringen. På Årets MaskinExpo, den 28-30 maj, visar Närlant vad Powerspeed klyvcylindrar betyder för prestandan hos populära vedmaskiner från Palax.

Vedprocessorn Palax KS 35 kan extrautrustas med Powerspeed för åtta tons klyvkraft. Även Palax KS 40 S-modellerna finns nu med Powerspeed, då med 13 tons klyvcylinder, vilket gör klyvningen 25 procent snabbare.

Nya och kraftfulla modellserien KS 40 S är en uppdaterad version av succémodellen KS 35.

Anders Nilsson
Närlant Import AB
anders.nilsson@narlant.se
www.narlant.se

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 28–30 maj 2015.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 08–512 937 00, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se