Robust och lättarbetad vibroplatta för asfalt premiärvisas på MaskinExpo

Matek laddar montern på MaskinExpo, den 26-28 maj, med vibroplattor från Chicago Pneumatics. Däribland nyheten MV58 – en markvibrator speciellt designad för asfalt. MV58 är utrustad med robust, stor och löstagbar vattentank samt ett rostfritt sprinklersystem som fördelar vattnet jämnt.

Vibroplattorna från Chicago Pneumatics är byggda för att klara vardagsslitaget på uthyrnings- och entreprenadföretag. De passar för packning av lera, grus, jord, asfalt med mera. Utöver nytillskottet MV58 kommer Matek att visa två andra maskiner: vibroplattan MV100 samt den runda vibroplattan KMR11.

– Maskinerna är slitstarka och lättmanövrerade. Bottenplattan är tillverkad av Hardex 400 stål för extra lång livslängd, berättar Ola Randefalk på Matek.

– Våra framåtgående vibroplattor finns i modellerna MV52-MV140 perfekta för att packa grus, jord och bärlager. Med en stark ram är de konstruerade för lång livslängd och hög hastighet.

De större Vibroplattorna MV165-MV480 är fram- och bakåtgående. De sköts enkelt med en styrspak. Vibroplattorna MV165-MV480 är väl balanserade, har vibrationsdämpade handtag och är byggda för tuff behandling. Motorerna är väl skyddade av en stabil ram.

De bensindrivna vibroplattorna har Honda-motorer och de dieseldrivna är utrustade med Hatz-motorer.

Chicago Pneumatics är ett varumärke inom Atlas Copco-gruppen. Vibroplattorna tillverkas i Belgien. Den svenska återförsäljaren Matek representerar även Chicago Pneumatics sortiment av hydraulhammare.

Ola Randefalk, produktansvarig
Matek AB
Tel 0411- 22 27 71, 070-318 37 70
ola.randefalk@matek.se
www.matek.se

• markvibrator
  • vibroplatta
  • tillbehör
  • redskap

MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk.
Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 26-28 maj 2016.