Rugbystjärnan Dan Carter sparkar igång MasterCards Priceless-samarbete med Rugby World Cup från Themsen i London

LONDON, 16 april, 2014 – Idag sparkar Nya Zeelands rugbystjärna Dan Carter igång MasterCards partnerskap med Rugby World Cup 2015. För att fira samarbetet slår världens ledande målskytt och MasterCards ambassadör en rugbyboll från Themsen mot Tower Bridge i London.

Världsturneringen i rugby i England och Wales kommer ske mellan den 18 september och 31 oktober 2015. Nyheten är en förlängning i det framgångsrika samarbetet mellan MasterCard och Rugby World Cup Limited, som inleddes före Rugby World Cup 2011 i Nya Zeeland.

Ann Cairns, ordförande för internationella marknader Mastercard Worldwide, kommenterar samarbetet: "Vi är glada över att kunna utöka vårt partnerskap med Rugby World Cup, som äger rum i England under 2015. Rugby World Cup är en ovärderlig händelse för rugbyfans runt om i världen och vi ser fram emot att utveckla nya sätt att förverkliga samarbetet för våra kortinnehavare och partners under 2015".

Rugbystjärnan Dan Carter om händelsen: "Att sparka från mitten av Themsen är en speciell händelse, men den ultimata och ovärderliga upplevelsen kommer att vara när jag drar på min All Blacks-tröja på Rugby World Cup 2015. Jag ser verkligen fram emot att samarbeta med MasterCard för att ge ovärderliga upplevelser för fansen under Rugby World Cup".

Brett Gosper, Rugby World Cups VD om samarbetet med MasterCard: "Vi är glada att kunna förnya vårt mycket framgångsrika partnerskap med MasterCard, ett globalt välkänt varumärke, en världsledare inom betalningssektorn och en sann anhängare av rugbysporten runt om i världen".

Som en del av avtalet, säkrar MasterCard omfattande rättigheter och förmånliga paket som gör det möjligt för företaget att leverera värde till kundernas finansiella institut, handlare och kortinnehavare, inklusive möjligheten att få tillgång till "Priceless" upplevelser kopplade till Rugby World Cup 2015.

Om Rugby World Cup
Rugby World Cup är den ekonomiska motorn bakom investeringar och tillväxt för rugbysporten i världen. Nettoöverskottet från den kommersiella framgången under världsmästerskapet i Frankrike 2007 och Nya Zeeland 2011 vilket gjort det möjligt för International Rugby Board att investera över 150 miljoner pund i spelet mellan 2009 och 2012 och begår en förväntad injektion av mer än £ 180.000.000 mellan 2013 och 2016 för att garantera ett stort utbud av större finansieringsinitiativ inklusive årliga nationella EU-bidrag och strategiska investeringar med fokus på växande delaktighet och ökad konkurrens för alla 119 nationella medlemsförbund anslutna till IRB.

• mastercard priceless
  • sponsorskap
  • partnerskap
  • rugbystjärna