Dagens Rosa Produkt 23 oktober - en Fredskalla från Mäster Grön

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 09:00 CEST

Fredskallan har breda, vackert nervtecknade blad på långt skaft. Blommorna sitter på hög, styv stjälk och består av en kolv som täcks av ett vitt hölsterblad. Placering: Ljust - skuggigt, ej soligt. Normal rumstemperatur året om, aldrig under 16°. Skötsel: Vattnas jämnt under den egentliga växtperioden och sparsammare under senhösten och vintern. Dock bör jorden inte torka ut. Undvik stående väta i krukan. Gödsla med svag dos näring i vattnet under växtsäsongen och med samma dos en gång/månad över vintern. Övrigt: Undvik kyla, drag, kallt vatten och torr jord. Växten trivs en bra bit in i rummet men blommar rikligare på ljus plats. Planteras om i god, kalkfattig jord i hög kruka. Kan delas. Lättskött, robust växt, som klarar det mesta.

Cancerfondens   Rosa Bandet-kampanj bekämpar bröstcancer genom att finansiera forskning,   sprida kunskap om sjukdomen och väcka opinion kring viktiga frågor. • Bröstcancer är den   vanligaste cancersjukdomen bland kvinnor. • I Sverige får drygt 7 000   kvinnor diagnosen bröstcancer varje år (en fördubbling mot 70-talet). • Varje dag får 15-20 kvinnor   i Sverige diagnosen bröstcancer. • Var nionde kvinna i Sverige   får någon gång i livet diagnosen bröstcancer. • Även män kan få bröstcancer.   Cirka 40 män får sjukdomen varje år. • I dag överlever drygt 80   procent av dem som får bröstcancer. • Medianåldern är 64 år på dem   som drabbas av bröstcancer. Om Rosa bandet http://www.cancerfonden.se/rosabandet/om-rosa-bandet Tack för ditt bidrag! http://www.krukvaxter.se/jump.asp?to=716

Vi ger dig naturlig inspiration och en levande inredning. Genom
54 Trädgårdsmästare som odlar prydnadsväxter i Skåne och Blekinge bidrar Mäster
Grön med växterna du njuter av, både inne och ute. I vårt nätverk arbetar vi
för att distribuera växter till våra kunder och ge inspiration till de svenska
konsumenterna. Våra växter finns på gardencenters, hos blomstergrossister, i
dagligvaruhandeln samt planterade i den offentlig miljön i hela Sverige. Vi
sätter kvalitet i första rummet och då menar vi både plantans kvalitet,
estetisk kvalitet, leveranskvalitet och den odlingskvalitet vi erhåller genom
en resurssmart certifierad odling.

www.mastergron.se

Kommentarer (0)