MatHem levererar Årets Julklapp 2011

MatHem levererar Årets Julklapp 2011

En färdig matkasse är Årets Julklapp 2011. MatHem - Sveriges bästa matbutik på nätet - leverar dagligen mängder med matkassar till hushåll runt om i Sverige. Bland de färdiga matkassarna med ingredienser och recept finns Monika Ahlbergs populära matkasse, MatHems egna Familjematkasse och Helgmatkasse med vin.

- MatHems färdiga matkassar sparar mycket tid åt våra kunder som de istället kan lägga på familjen, säger MatHems VD Tomas Kull och fortsätter: Enligt HUI ska Årets Julklapp vara något som speglar tiden vi lever i, vilket en matkasse verkligen gör. Många av våra kunder berättar om hur skönt det är att slippa trängas i mataffären och släpa tunga kassar så det känns väldigt roligt att HUI utser en av våra produkter till Årets Julklapp.

- Även om våra färdiga matkassar är väldigt populära är det möjligheten att handla fritt bland vårt stora utbud av varor som tilltalar många. Att lägga till frukost, välling, tvättmedel eller frukt till den färdiga matkassen eller plocka ihop sin egen matkasse bland alla våra recept ger en stor flexibilitet för MatHems kunder, säger Tomas Kull.

MatHem levererar mat och färdiga matkassar i Storstockholm, Uppsala, Södertälje, Göteborg, Malmö, Lund och Helsingborg i egna kylbilar vid den tidpunkten som passar kunden bäst.

Om MatHem.se
MatHem.se är ett av de ledande e-handelsföretaget som har en komplett matbutik på nätet och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet och abonnemang på färdiga matkassar med återkommande innehåll, recept och tillägg av olika varor samt vin. Företaget finns i dag i Stockholm , Uppsala, Malmö, Lund och Helsingborg. MatHem.se blev 2010 utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.