GARANTERAT OBRUTEN KYLKEDJA – från Matkomforts kök till ditt

Hos Matkomfort kan du känna dig trygg med att din mat transporteras i kylbilar hem till din dörr. Livsmedelssäkerheten har alltid varit otroligt viktig del i vår vardag.

Som kund hos Matkomfort kan man känna sig trygg med att maten transporteras i kylbilar hem till dörren. "Livsmedelssäkerheten är otroligt viktig hos oss och vi håller kylkedjan hela vägen från det att råvarorna kommer till oss i Tyresö, när varorna packas och sedan levereras hem till din dörr." säger Henrik Isaksson, kock och grundare. Egenkontroller utförs regelbundet i alla moment.

Matkomfort har samarbetat med AOOex Kyltransporter i 8 år och de är lika noga med att kylan hålls. Bilarna håller 0-4 grader och de har utrustning som mäter temperaturen digitalt, vilket följs upp i realtid och som sedan rapporteras efter utförda leveranser. Transportfirman har även skyldighet att kalibrera mätinstrument som mäter temperaturen på själva kylaggregaten, som sitter på bilarna, så att allting är korrekt gjort hela vägen. De utför årliga kontroller av dessa kylaggregat och allt dokumenteras.

För mer information kontakta gärna Fredrik Åkesson, delägare/strategiansvarig nya kanaler, 0735-050 966 alternativt 08-408 111 17 eller på fredrik@matkomfort.se.

• Stockholm

Matkomfort säljer vardagsmiddagar som levereras hem till dörren. Maten är tillagad från grunden och förberedd så långt att det bara behövs 5-20 minuter aktiv tid i köket, beroende på vilken meny du väljer.

Matkomfort ger dig näringsriktiga, goda och vällagade middagar varje vecka med lättlagad mat för vardagskvällar då man varken har tid eller lust att planera, handla och laga en stor middag från grunden. Varje hushåll kan bestämma exakt hur många portioner man behöver.

Matkomfort startades 2008 och har i dag cirka 2 500 abonnenter i Storstockholmsområdet + Uppsala med omnejd. Varje vecka lagas ca 18.000 portioner mat.

Läs mer på www.matkomfort.se

Henrik Isaksson