Samarbete kring Tors Trophy

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2020 09:46 CET

Håkan Ringkvist och Mats Andersson ingår ett samarbete kring Tors Trophy 2020.

I sommar arrangerar Eskilstuna Friidrott Tors Trophy, ett hinderbanelopp i Torshälla utanför Eskilstuna, med cirka 6 km löpning och 30 hinder.

Du ska ta dig under, över och förbi olika hinder utmed banan som går på en mängd olika underlag genom och runt Krusgårdsparken. Varje hinder har minst en funktionär. Alla kan vara med på sin egen nivå, oavsett om det är första gången som vanlig eller ovanlig motionär eller om du rentav är elitidrottare.

Man startar i olika intervaller med 15 minuters mellanrum, i olika klasser som är uppdelade på till exempel elitnivå och olika motionsklasser. Det finns starter för singlar och för att springa med sin partner. Dagen innan tävlar företag i 5-mannalag och har möjligheten att medverka på årets roligaste teambuildning.

Ungdomar som under tävlingsåret fyller 12 år, kan springa i motionsklasserna tillsammans med en medföljande vuxen (den vuxna kan hjälpa ungdomen vid hindren). Vid 16 år fyllda kan deltagaren springa i 16 – 19 års gruppen, med målsmans tillstånd.

Biff Grill & Bar och Restaurang Gränden är stolta sponsorer till evenemanget.

Vi ses i Krusgårdsparken!

FÖRETAGSTÄVLING - Fredagen 31 juli 2020

TORS TROPHY - Lördagen den 1 augusti 2020

Vill du vara först med att veta det senaste inom nöjeslivet i Eskilstuna? Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Kommentarer (0)

Kommentera