Mattias X Lundberg rekryterar ny vice vd

Den Umeåbaserade koncernen Mattias X Lundberg & Partners AB kommer från årsskiftet att påbörja en kraftig expansion och anställer därför Kicki Blom som vice vd i koncernen, med ansvar för kommande verksamhet i Stockholm och södra Sverige.

Kicki Blom tillträder tjänsten den 1/1 2016 och har de senaste åren arbetat som kommunikations- och presschef i medlemsorganisationer inom Svenskt Näringsliv. Hon har en bakgrund som journalist bland annat på Sveriges television och Aftonbladet.

– Det här är ett drömjobb för mig som brinner för företagande i alla former, och min erfarenhet av Mattias X Lundberg som entreprenör är att det alltid händer saker när han är inblandad. Med den mix av kvalificerade kollegor som redan finns på plats i koncernledning känner jag mig säker på att det här gänget kommer att bli ett superteam, säger Kicki Blom.

MXL & Partners AB, som drivs av huvudägaren Mattias X Lundberg, består i dagsläget av 17 bolag med verksamhet inom vård och omsorg, måleri och fastigheter. Koncernen sysselsätter närmare 400 personer i Västerbotten, Västernorrland och Norrbotten. Huvudkontoret ligger i Umeå där verksamhetens fokus finns idag.

– Vår ambition är att fördubbla verksamheten på några år, och då är det nödvändigt att ta några kliv söderut. Rekryteringen av Kicki känns som helt rätt steg i den riktningen, säger Mattias X Lundberg.

För mer information, kontakta:

Kicki Blom 072-585 98 99

• Företagsinformation