"Mamma Ljuger" blir onsdagsmatiné

"Mamma Ljuger" blir onsdagsmatiné

Humorföreställningen Mamma Ljuger – sanningen om din uppväxt, av och med komikern Jan Bylund och psykologen Mattias Lundberg, sålde snabbt slut på de 1000 platserna i Idunteatern Umeå Folkets hus den 19 februari. Men istället för att, som vanligt är, att ge en extraföreställning en kväll intill, så erbjuder nu humorduon en matiné klockan 15.00 samma dag, dvs på en onsdag, något som inte är så vanligt.

-Ja, vi fick idén av en bekant som jobbar kväll påtalade att kvälls-, natt- och skiftarbetare sällan har möjlighet att gå på olika kulturevenemang. Så detta är för dom och andra som har möjlighet att gå på show en eftermiddag, som pensionärer, säger Jan Bylund och tillägger:

- Sedan hoppas vi ju att arbetsgivare förstår vikten av att anställda kan få ha roligt på arbetstid.

Mamma Ljuger” har blivit en riktig publiksuccé och sålt nära 10000 biljetter på nolltid landet runt, och publiken verkar gilla vad de får se och höra.

-Ja, de flesta kan ju relatera till barndomen på 70- och 80-tal på något sätt. Antingen som barn under den tiden, eller som förälder. Många kan dessutom se sig själv i båda rollerna, säger Mattias Lundberg.

Turneplan våren 2020

19 februari, Umeå (extraföreställning/matiné)

19 februari, Umeå

20 februari, Skellefteå