Humorföreställningen "Den Lyckliga Pessimisten" till Karlskrona, Karlshamn och Kristianstad

Komikern Jan Bylund & Psykologen Mattias Lundberg fortsätter sitt pessimistiska korståg hösten 2016.

Bylund & Lundberg presenterar “Den Lyckliga Pessimisten”, en föreställning om optimist-maffian, självhjälpsböcker och hysterisk mindfulness. Trots positivt tänkande och fler lyckobringande mantran än någonsin är vi inte lyckliga hela tiden. Varför är det så? En underhållande föreställning som med lika delar psykologi och humor levererar träffsäkra analyser med hög igenkänningsfaktor!

Du tänker positivt, du upplever med alla sinnen och hemma dignar hyllorna av självhjälpsböcker. Ändå är du inte lycklig hela tiden. Livspusslet är fortfarande olöst, kometkarriären tog aldrig fart, och du glömde (igen) att använda alla sinnen när du åt din svettiga lunchsmörgås. Men ärligt talat, är det så farligt?

Föreställningen har dragit fulla hus på nästan alla orter den besökt och avslutar därför fortsätter duon med föreställningar på minst sju orter under hösten:

-Ja, mottagandet har varit fantastiskt runt om i Sverige och kanske är det så att folk i allmänhet börjar se igenom det överoptimistiska budskapet och är redo för lite tuff vardagspessimism, säger Mattias Lundberg

I höst besöker duon bland annat Karlskrona, Kristianstad & Karlshamn, vilket för Norrlänningarna Bylund och Lundberg långt hemifrån.

-Ja, det känns lite oroligt, men vi tror att det finns pessimister även i de södra delarna av landet, säger Jan Bylund.

Föreställningen som av besökare beskrivs som "en skrattsuccé", "genial" och "otroligt befriande" visar på det orimliga i det överoptimistiska budskapet som signaleras ut på inspirationsföreläsningar och av dyra optimistkonsulter:

-Ja, egentligen vet vi vanliga människor om att vi inte blir lyckliga bara vi "tror på oss själva", "tänker positivt" och "lever i nuet" och kanske är det därför som vår föreställning upplevs befriande. Vi beskriver verkligenheten som den är, lite jämnjävlig, säger Jan Bylund

Turnéplan hösten 2016:

19/9, Karlskrona

20/9, Kristianstad

21/9, Karlshamn

24/10, Kalmar

25/10, Oskarshamn

26/10, Växjö

16/11, Stockholm

(Ytterligare orter kan tillkomma)

För mer information, kontakta:

Mattias Lundberg, 0703154078, mattias@aplato.se

Jan Bylund, 070-6540360, janbylund@janbylund.se

___________________________________________________________________________

Mattias Lundberg är psykologen och författaren som med sitt rättframma sätt och skarpa åsikter inte drar sig för att tala om hur saker EGENTLIGEN ligger till.

Jan Bylund är komikern och programledaren som med värme och finurlighet lyckas tvåla till de som hävdar att allt är möjligt bara "man tror på sig själv".