Eva Pantzar Waage lämnar Max Matthiessen

Eva Pantzar Waage har efter 24 år inom Max Matthiessen beslutat sig för att lämna företaget för att utforska nya karriärmöjligheter. Hon inledde sin karriär på Max Matthiessen 1994 och har under de senaste fyra åren varit operativ chef för affärsområdet Liv & Pension.

Eva Pantzar Waage började på Max Matthiessen 1994 och arbetade under 20 år som kundansvarig teamledare. Sedan 2014 har hon axlat rollerna som marknadschef och operativ chef för affärsområdet Liv & Pension. Efter mer än två decennier på samma arbetsplats vill hon ta en kort paus för att utforska nya karriärmöjligheter.

- Det har varit en fantastisk resa att få vara med och utveckla Max Matthiessens verksamhet men jag har kommit till en tidpunkt i livet där jag känner att det är dags att göra någonting annat, säger Eva Pantzar Waage.

- Eva har med sitt driv, sin yrkeskunskap och nära relationer till både kunder och samarbetspartners bidragit stort till att utveckla nytänkande tjänster inom pensionsområdet, nu senast med implementeringen av Max Storkund. Det är mycket tråkigt att hon har valt att lämna företaget, säger Bertil Hult, styrelseordförande för Max Matthiessen.

Eva kommer att stå till bolagets förfogande under sex månader.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Petra Broman
Kommunikationschef Max Matthiessen
E-post: petra.broman@maxm.se

Max Matthiessen är, tillsammans med Willis Towers Watson, Nordens ledande konsult och förmedlare inom försäkring, förmåner, HR samt sparande. Företaget erbjuder rådgivning, analys, administration och upphandling av spar- och försäkringslösningar. Max Matthiessen grundades 1889. Idag har bolaget cirka 440 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige. 2016 var bruttoomsättningen cirka 1,3 MDR SEK. Välkommen att läsa mer på www.maxm.se.