Max Matthiessen förstärker i Göteborg

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 10:35 CET

Max Matthiessen har rekryterat Jonas Woxberg som rådgivare till stora företag och inom chefslösningar till kontoret i Göteborg. Han börjar sin anställning i mars 2010 och kommer närmast från en tjänst som affärschef stora företag inom Skandia.

- Jag är mycket nöjd med att vi har rekryterat Jonas och ser fram emot den kompetens han kommer att tillföra oss i vår verksamhet, säger Glenn Nilsson, vice vd på Max Matthiessen.

- Det är roligt att få gå till en så framgångsrik aktör som Max Matthiessen med deras oberoende analys och marknadsledande tjänstepensionskoncept som till exempel UIG. Jag ser fram emot att få arbeta med rådgivning ur ett nytt och bredare perspektiv, säger Jonas Woxberg.

För ytterligare information kontakta:

Glenn Nilsson
Vice vd, Max Matthiessen AB
Telefon: 0733-75 75 17

Max Matthiessen grundades 1889 och är Sveriges ledande oberoende rådgivare till företag och deras anställda inom personförsäkring och trygghetssparande. Max Matthiessens kunder utgörs av cirka 12 000 företag och cirka 150 000 individer. Bolaget har 380 anställda och kontor i 23 städer över hela Sverige. För ytterligare information, besök www.maxm.se.