Maxagon Kapital AB: Hur har sommarens turbulens påverkat Fondportföljernas avkastning?

Nyhet   •   Aug 14, 2017 09:00 CEST

www.maxagon.se

Fondportföljerna togs fram med start den 12 januari 2017 för att kunna erbjuda effektiva fondplaceringar med olika inriktningar och i olika riskklasser, låg (2,95), mellan (4,15) och hög (5,3) på en 7-gradig skala (där 1 är låg risk och 7 är hög risk). De fonder vi valt ut är från välrenommerade kapitalförvaltare som vi kan stå för genom våra ledord. "Hållbarhet - Kvalitet - Resultat".

Fondportföljerna har från den 12 januari 2017 till den 11 augusti 2017 utvecklats enligt följande, dvs. under 7 månader:

maxagon maximal +5,81%

maxagon mellan +5,00%

maxagon mini +2,73%

Fondportföljerna mini och mellan håller vad de lovar även i den turbulenta tid som varit under sommaren. Maximal har tappat mer än önskvärt och det är framförallt Dollarpåverkan som har gjort det, exponeringen är större både mot Nordamerika och Asien i den portföljen.

Nordkorea vs. USA har väl ingen missat och den typ av oro avspeglar sig direkt i marknadens rörelser på börserna. Idag på morgonen vänder de asiatiskabörserna återigen uppåt efter 3 dagars nedgång i rad.

Kronan har stärkts mot dollarn med drygt 9% sedan årsskiftet. Dollarn har tappat mot nästan samtliga valutor i år.

Kontakta oss eller gå in på vår webbplats för mer information om hur vi jobbar och om placeringarna. www.maxagon.se

Kommentarer (0)