Maxagon Kapital AB: Maximal och Mellan - All time high!

All time High för Maxagons Maximal- och Mellan- fondportföljer.

Maximal +21,10%    KIID 5

Mellan    +12,56%    KIID 4

Mini        + 4,62%     KIID 3

Lite skakigt har det varit under början av februari och det måste man ta allvarligt på, det som utlöste psykologin och rädslan denna gång var att lönehöjningarna i USA skulle driva inflationen och eventuellt också driva räntehöjningar i snabbare takt. Toppar vi nu eller finns mer att hämta, det är vad alla frågar sig just nu. Blir mycket psykologi när osäkerheten kommer in. Att amerikanska löner skulle öka det har vi väntat på i ca 5 år och tesen har varit att det i sin tur skulle driva konsumtionen. Nu fortsatte dock marknaden upp efter detta och Maximal- och Mellan- fondportföljerna gick mycket starkt. En stark avslutning på veckan efter bra jobbsiffror och lägre löneinflation än förväntat från USA.

Maxagon fortsätter på inslagen strategi dock ligger en del fonder under "luppen" och kommer eventuellt ersättas av andra innan sommaren. I Miniportföljen kommer ytterligare en fond ta plats för att säkerställa att målavkastning nås.