Max öppnar en tredje restaurang på Arlanda

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 08:00 CEST

Den 5 juni öppnar Max i utrikeshallen på Arlanda och blir därmed kedjan med flest restauranger på flygplatsen. De 13 miljoner resenärer från hela världen som årligen passerar utrikeshallen får nu tillgång till Max breda meny. Framförallt tillför den nya restaurangen ett barnvänligt alternativ för alla familjer som vistas i terminalen. För den som tar ett tidigt morgonflyg, erbjuds även frukost.

–  Vi befinner oss i en kraftig expansionsfas både i Sverige och utomlands och det känns jätteroligt att visa upp oss för en ännu större internationell publik på Arlanda. Max blir det första och sista man möter när man reser till eller från Sveriges största flygplats, säger Richard Bergfors, VD på Max.

Swedavia som äger och driver Stockholm Arlanda Airport har länge velat få in Max i utrikeshallen. Drivkraften är att bredda och diversifiera matutbudet för att möta de ändrade behoven hos resenärerna som allt mer efterfrågar snabba, prisvärda och hälsosamma matalternativ.

– Max svenska hamburgare är populära bland Arlandas resenärer och vi är glada att ytterligare en restaurang öppnar på flygplatsen. För dagens resenär börjar resan redan på flygplatsen och mat, dryck och service är mycket viktigt för att skapa en inspirerande upplevelse. Vi ser framför allt att barnfamiljerna kommer dra fördel av att matutbudet nu blir mer familjevänligt även efter säkerhetskontrollen, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia, som äger och driver Stockholm Arlanda Airport.

Precis som de övriga restaurangerna på Arlanda kommer den att drivas i regi av HMSHost Sweden.

– Vi är jätteglada att kunna utöka vårt samarbete med Max. Med sina attraktiva restauranger, hälsosamma mat och genom att göra de godaste burgarna, förverkligar de vår vision om framtidens restaurang och att göra resenärens dag bättre. Restaurangen i terminal 5 kompletterar vårt produktutbud och ger därmed passagerarna fler valmöjligheter, säger Walter Seib, koncernchef på HMSHost International.

Fakta om restaurangen:

Kapacitet: 45 platser
Öppettider: Från första till sista avgång alla dagar i veckan
Belägen: Efter säkerhetskontrollen på gateområde 1-10
Meny: Max ordinarie meny samt frukost
Utmärkelse: Den anrika tidningen Travel + Leisure har tidigare utsett Max på Arlanda till ”den tredje bästa flygplatsrestaurangen i världen” bland annat för det breda utbudet av hamburgare och Delifreshsortimentet.

För mer information kontakta:

Cecilia Lago Albright, presskontakt

cecilia.lago-albright@max.se

Om Max Hamburgerrestauranger

Max Hamburgerrestauranger är Sveriges äldsta hamburgerkedja. Sedan starten 1968 har 100 restauranger öppnats, varav tre i Norge, en i Danmark och tre i Dubai. Max vision är att bli världens bästa hamburgerkedja. Vägen dit är att vara ett företag som gör gott. Det gäller hamburgarna som ständigt vinner smaktester, men lika mycket det samhälle där företaget verkar. Menyn har både nyckelhålsmärkta måltider och GI-burgare. Hela verksamheten, från bondens gård till gästens bord, klimatkompenseras till +100 procent genom plantering av träd i Afrika och all mat är märkt efter hur mycket koldioxid den släpper ut. Hållbarhetsarbetet handlar även om att ta till vara på mänskliga resurser, och Max jobbar aktivt med att öka mångfalden bland sina anställda genom att systematiskt rekrytera personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Max Hamburgerrestauranger har cirka 3 300 anställda och en omsättning på 1 631 MKR under 2012. www.max.se