Max på topp-10-lista i USA Today

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2013 10:45 CEST

Ryktet om att Max har världens godaste hamburgare fortsätter spridas världen över. USA Today, en av USA:s största dagstidningar, listar nu Max Hamburgerrestauranger som en av tio internationella restaurangkedjor som borde finnas i USA.

- Det är glädjande och smickrande att finnas med på listan, säger Richard Bergfors, vd för Max Hamburgerrestauranger. Att hamburgarnas hemland har fått upp ögonen för oss är en bekräftelse på att vi tar ytterligare ett steg mot vårt mål – att bli världens bästa hamburgerkedja.

”Kom igen amerikaner, varför begränsar vi oss till bara gammal hederlig ketchup på pommes fritesen?” skriver USA Today och fortsätter: ”Max Burgers (...) erbjuder åtta olika dippsåser. Kombinera till exempel sältan med söt senapsdip [Sweet Mustard], en het kreolsk dip [Hot Creole]eller varför inte en riktigt dekadent varm ostdip [Smält cheddardip]– valet är ditt. Den svenska kedjan gör hamburgarna på beställning och har till och med alternativ för den som vill hålla igen på kolhydrater eller kalorier, eller äter vegetarisk kost, om man nu är lagd åt det hälsosamma hållet.”

Världen gillar Maxkonceptet. Företag och entreprenörer från jordens alla hörn förhör sig om möjligheterna att få starta restauranger tillsammans med Max. 2011 öppnade första restaurangen utanför Sverige i Norge och idag finns det tre restauranger där. 2012 etablerade Max sig i Dubai och den första restaurangen i Danmark slog upp portarna i mars 2013. Utan tvekan kommer Max att fortsätta vinna smaklökar världen över.

Länk till artikel:

För mer information kontakta:

Cecilia Lago Albright, presskontakt

cecilia.lago-albright@max.se

Max Hamburgerrestauranger är Sveriges äldsta hamburgerkedja. Sedan starten 1968 har 97 restauranger öppnats, varav tre i Norge och en i Köpenhamn. Max vision är att bli världens bästa hamburgerkedja. Vägen dit är att vara ett företag som gör gott. Det gäller hamburgarna som ständigt vinner smaktester, men lika mycket det samhälle där företaget verkar. Menyn har både nyckelhålsmärkta måltider och GI-burgare. Hela verksamheten, från bondens gård till gästens bord, klimatkompenseras till +100 procent genom plantering av träd i Afrika och all mat är märkt efter hur mycket koldioxid den släpper ut. Hållbarhetsarbetet handlar även om att ta till vara på mänskliga resurser, och Max jobbar aktivt med att öka mångfalden bland sina anställda genom att systematiskt rekrytera personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Max Hamburgerrestauranger har cirka 3 300 anställda och en omsättning på 1 631 MKR under 2012. www.max.se