Max vinner Plus stora smaktest

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 09:32 CEST

Max går vinnande ur SVT Plus smaktest av hamburgare. SVT har låtit 100 konsumenter testa hamburgare från Max, Burger King och McDonalds. Tjockare kött, frisk dressing och krispig yta var några av omdömena från provsmakarna som deltog. Det oberoende testet är ett i raden av smaktester där svenskarna väljer Max. Plus utförde även ett test av näringsvärden på en produkt men bortsåg från Max hälsosortiment.

- Glad att konsumenterna åter igen sagt sitt när det gäller Sveriges godaste hamburgare, samtidigt är det väldigt tråkigt att Plus väljer att utmåla hamburgare som onyttigt när vi ägnat de senaste tio åren åt att minska fetthalten i våra produkter och har branschens största sortiment av hälsosamma alternativ, säger Richard Bergfors, vd Max Hamburgare.

Tillsammans med smak är ett av Max ledord hälsa. Som första företag i världen lanserade Max Delifresh för nio år sedan vilket är en serie nyckelhålsmärkta måltider som kompletterar övriga produkter på menyn med fettsnåla alternativ. Max redovisar varje år ett Fettbokslut för att visa hur företaget har lyckats minska fetthalten i samtliga produkter. Sedan starten 2003 har Max tagit bort 1287 ton fett från marknaden.

Hemligheten bakom Max framgångar i smaktester är det unika och hemliga familjereceptet på hamburgare som alltid görs på beställning. Det kött som används är uteslutande svenskt nötkött och svensk kyckling.

Tidigare smaktester Max vunnit i urval:

• I ISI Wissings undersökning svarade de tillfrågade att Max har Sveriges godaste hamburgare (2011)

• När Svenska Dagbladet gjorde en läsarundersökning blev Max framröstad till att ha Sveriges bästa burgare (2012)

• Tidningen Östgöta Correspondenten korar Max som bäst i test (2011)

• Allt om Mat, bäst i test när tidningen testar budgetburgare (2010)

• När Västerbottens-Kuriren frågade läsarna om vilken hamburgerkedja de föredrar valde 64 procent Max, medan närmaste konkurrenten fick 16 procent av rösterna.

• För pressbilder kontakta