Svenskt på Max

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 14:30 CET

Grundad i Gällivare 1968 är Max fortfarande den enda rikstäckande hamburgerkedjan som garanterar svenskt nötkött och svensk kyckling. Det gäller även baconet. Det svenska nötköttet och kycklingen håller en jämn kvalité vilket gör att vi alltid kan garantera att våra hamburgare smakar precis som våra gäster förväntar sig.

Vi har valt att investera i svenska leverantörer och svenskt kött för att få kontroll över det vi köper. Genom att använda svenska leverantörer som följer svensk livsmedelslagstiftning vet vi vart köttet kommer ifrån och kan spåra det tillbaka till gården och dess djurbesättning.

Vi känner oss trygga med den noggranna kontroll som finns hos våra svenska leverantörer.

För pressbilder kontakta

Om Max Hamburgerrestauranger

Max är Sveriges första hamburgerkedja och grundades 1968. Den familjeägda kedjan är marknadsledande och föregångare med fettsnåla produkter, bland annat var man först i branschen med nyckelhålsmärkta måltider och GI-burgare. I framgångsreceptet ingår också valfrihet och mat tillagad på beställning. Både nötkött och kyckling är svenskt. Företaget är dessutom världens första restaurangkedja som koldioxidmärker sina måltider samt klimatkompenserar hela verksamheten till 100 procent genom trädplantering i Afrika . Målet är en verksamhet helt fritt från fossila bränslen. 2009 omsatte Max 1125 mkr med sina 71 restauranger. Under 2010 väntas 6-8 nya restauranger etableras.