​Trafiknära läge när Max öppnar nytt

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2017 08:00 CEST

Max i Rotebro - snart dags för öppning.

Max öppnar nu sin tredje restaurang i Sollentuna kommun. Läget intill E4:an och Stäketleden, mittemellan Stockholm och Arlanda, passar många hungriga trafikanter. Den nya restaurangen ligger vid Rotebro Handelsplats och anställer 40 personer från området.

Rotebro Handelsplats har på senare tid moderniserats och utvecklats och den senaste satsningen har fokuserat på restaurangdelen. Både Max, Pizza Hut och ChopChop öppnar nu upp i en nybyggd del av handelsområdet.

– I fjol öppnade vi i Häggvik och innan dess i Infra City. Men i och med vår nya restaurang i Rotebro kan invånarna äntligen njuta av vårt nya restaurangkoncept. Det gör att det känns extra roligt att välkomna alla Rotebrobor och förbipasserande till Stockholms senaste Maxrestaurang, säger Christoffer Bergfors, vice VD och Sverigechef.

Det nya restaurangkonceptet är framtaget tillsammans med arkitektbyrån Wingårdhs för att ge gästerna en mer ombonad upplevelse, synliggöra Max hållbarhetsarbete och skapa bättre flöden i restaurangen. Stilen är skandinavisk med trä som framträdande material. Åtta expresskassor är integrerade som en del av interiören. Restaurangen blir Max 113:e i Sverige och den 19:e i Stockholm.

Restaurangen är utrustad med drive-in och gästerna har tillgång till handelsplatsens stora parkering. Inne i restaurangen finns det 128 sittplatser och utomhus ytterligare 78.

Öppningen sker idag, den 16 augusti, klockan 10.00 med en ceremoni då Max VD Richard Bergfors, vice VD och Sverigechef Christoffer Bergfors och Henrik Thunes, ordförande i kommunstyrelsen i Sollentuna invigningstalar och klipper band. Tillsammans med sina medarbetare välkomnar sedan restaurangchef Linnea Andersson de första gästerna in till Max i Rotebro.

Fakta:

Öppettider: måndag till söndag kl. 10-23
Adress: Konsumentvägen 1

Max är Sveriges äldsta hamburgerkedja och den enda rikstäckande hamburgerkedjan som bara använder svenskt kött, kyckling och bacon. Det finns 123 restauranger, varav 113 i Sverige och sysselsätter ca 4 500 medarbetare. Max Burgers AB omsatte 2,8 miljarder kronor under 2016, varav 2,6 miljarder kronor i Sverige.

Världens bästa resturange. Bra service och trevlig personal.

- Eva Åström - 2017-08-25 21:19 CEST