Pressmeddelande -

Maxmoduler Produktion AB öppnar ytterligare en produktionsanläggning i Lycksele!

Maxmoduler har under våren och sommaren 2017 byggt ut sin nuvarande anläggning och ökat sin produktionskapacitet med cirka 25 procent under hösten. Nu tar man ytterligare steg via en ny anläggning som planeras att driftsättas vid årsskiftet 2017/2018.

Stark efterfrågan av bolagets produkter är skälet för ytterligare expansion.

- Ja, vi har en fantastisk orderingång och tar löpande nya marknadsandelar och för att inte riskera att ställa våra kunder i en situation med för långa leveranstider behöver vi agera, säger Maxmodulers VD Christer Hedlund. Den nya anläggningen ger oss dessutom utrymme att bredda vår produktportfölj ytterligare, fortsätter Christer Hedlund.

Idag sysselsätter Maxmoduler ett 50-tal medarbetare och bolaget har beslutat att satsningen i den nya lokalen initialt kommer att sysselsätta ytterligare 10-15 medarbetare. På sikt ser man att även den nya anläggningen kan ha ett 50-tal medarbetare.

- Vi inleder satsningen på den nivån och tar det därifrån, men jag ser inga hinder för ytterligare tillväxt utifrån de planer vi har för framtiden. Lokalen som vi tar i bruk medger dessutom ytterligare expansion, vilket känns bra, säger Christer Hedlund.

• Bygg, fastighet

Maxmoduler Produktion AB är en etablerad producent av arbetsbodar för Svensk byggmarknad. Bolaget har sitt säte i Lycksele där fabriken också är placerad med sina ca 50 anställda medarbetare. Under 2016 omsatte Maxmoduler Produktion AB 123 MSEK.

Christer Hedlund

Presskontakt VD 0950 - 138 13