Bilden avslöjar delar av nya Mazda3 samt nya Mazda3 Sedan

Helt nya Mazda3 - världspremiär på Los Angeles Auto Show

Hiroshima/Kungsbacka, 8:e november 2018. Mazda Motor Corporation meddelar idag att helt nya Mazda3 får sin världspremiär på Los Angeles Auto Show, som har pressdagar den 28-29:e november och sedan är öppen för allmänheten mellan den 30:e november och den 9:e december 2018.

Nya Mazda3 får en vidareutvecklad, mer mogen tolkning av Mazdas flerfaldigt prisbelönta Kodo-design, som inspirerats av stilren japansk estetik och perfektion. Grundläggande prestanda och materialkvalitet kommer att flyttas till en högre nivå. En helt ny plattform som också blir basen för flera framtida Mazdamodeller, kombinerad med nyutvecklade Skyactiv-motorer kommer att ge nya Mazda3 en körupplevelse med förbättrad komfort, respons och kontroll oavsett körsituation.

Nya Mazda3 är starten för en ny, spännande generation Mazdabilar med en högre ambitionsnivå för känsla och utseende.