Mazda6 Wagon gör premiär på Genève Motor Show

Mazda6 Wagon gör premiär på Genève Motor Show

Kungsbacka den 6:e februari 2018. Den mest omfattande uppdateringen för Mazda6 hittills kommer att visas upp i sin helhet på den 88:e motormässan i Genève om precis en månad. Mazda6 Wagon visas upp för allra första gången och Mazda6 Sedan, som hade avtäckning i Los Angeles i slutet av förra året, visas för första gången i Europa. Uppdaterade Mazda6 har fått ett mer raffinerat yttre, en helt ny interiör med en lyxig framtoning samt uppdaterade motorer i sitt utbud. Bland andra nyheter som kommer att introduceras för Mazda6 finns en head-up display som projicerar informationen direkt på vindrutan samt en 360 monitor som underlättar vid parkering.

I Mazdas monter kommer man även att hitta den spännande konceptbilen Mazda KAI CONCEPT samt det vackra konceptet Mazda VISION COUPE, som nyligen korades till årets konceptbil av Festival Automobile International i Paris.

Mazda kommer att hålla en presskonferens mellan kl. 8.15 - 8.30 i sin monter (nummer 5150; hall 5), tisdagen den 6:e mars, vilken är den första av de två pressdagarna. 2018 Genève Motor Show är öppen för allmänheten mellan den 8:e och den 18:e mars.