Pressmeddelande -

De tidigare ägarna av Salsa-jätten Garden Fresh lanserar nu sitt nya företag Clean Planet – tillsammans med McGarrett.

Garden Fresh Gourmet Inc. förvärvades den 5 juni 2015 av Campbell Soup Co. för 231 miljoner dollar. Efter att försäljningen genomförts så påbörjade de tidigare ägarna Jack Aronsson, Dave Zilko och Mike Griffin en ny satsning. Proteinrika rätter som ska revolutionera den amerikanska marknaden. Företaget heter Clean Planet.

"Clean Planet offers health-conscious eaters refrigerated, cooked meat that makes meals easy and quick to prepare. The company, which launched last week, sells chicken, beef and turkey directly to customers through its website www.cleanplanetfoods.com and at its offices in Clinton Township, and is using fitness guru Peter Nielson, who is a partner and the face of the line, to promote it. We want to change the way the world eats, and we are going to do it right here. We are very pleased with McGarrett. And we are looking forward to continuing our interesting collaboration with Jan and his bureau McGarrett. says Mike Griffin, owner of Clean Planet."

– Detta är ett resultat av att vi har lyckats med vårt arbete med Garden Fresh, Great Fresh Food och Cambells. Jag är mycket stolt över mitt team som har axlat denna roll på bästa tänkbara sätt och jag känner mig oerhört stolt och hedrad av att få detta uppdrag, säger Jan Jutbo, VD på byrån McGarrett.

Kontaktperson:
Jan Jutbo, VD.
Mobilnummer: 070 531 17 17
E-post: jan@mcgarrett.se

www.cleanplanetfoods.com
www.mcgarrett.se

• Media, kommunikation

• branding
  • mcgarrett

McGarrett – är en ung, kreativ reklambyrå som arbetar med varumärkesstrategier, kommunikation, branding och design. Företaget har 12 anställda med kontor i Sundsvall, samt i Detroit MI, USA och omsätter 12 Mkr.

Jan Jutbo

Presskontakt VD