McGarrett har fått uppdraget att lansera Amerikansk salsa i Europa

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2014 14:49 CET

Mike Griffin, delägare i Garden Fresh berättar, "Hemma i Detroit finns alla stora amerikanska byråer representerade, men vi ville pröva att jobba med en annan kreativ partner, det skapar mer dynamik", menar Griffin.

McGarrett fick uppdraget att göra företagets webbsajt (http://gardenfreshgourmet.com) inför Europalanseringen och samarbetet har fördjupats.
En distributör är klar och i höst ska produkterna ut i butikshyllorna. I Sverige satsar man på salsa med ett antal olika smaker, medan man i Frankrike och Spanien börjar med hummus.

"Vi är klart störst på salsa i Nordamerika, men det är vår hummus som växer snabbast, säger Garden Fresh vice ordförande Dave Zilko. Vi kallar det färsk salsa, för vi kokar den inte utan pastöriserar den med hjälp av högt tryck. Det ger den lång hållbarhet och därmed går den också bra att exportera", berättar Zilko.

Företaget producerar i dag över 80 ton salsa per dag i sin matfabrik utanför Detroit. Omsättningen låg 2012 på 106 miljoner dollar.

McGarrett – är en ung, kreativ reklambyrå som arbetar med varumärkesstrategier, kommunikation, branding och design. Företaget har 10 anställda med kontor i Sundsvall, Stockholm samt Warwick RI, USA och omsätter 12 Mkr.

Kommentarer (0)