Nytt uppdrag för MCI: 70-årsjubilerande Medicinska Riksstämman - Läkarnas mötesplats för fortbildning

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 11:00 CEST

MCI Scandinavia har utsetts till mötespartner för Medicinska Riksstämman, som arrangeras av Svenska Läkaresällskapet. Medicinska Riksstämman genomförs den 5-6 december 2013 på Stockholm Waterfront Congress Centre och förväntas locka 2000 deltagare. Avtalet mellan MCI Scandinavia och Svenska Läkaresällskapet är tvåårigt.

Medicinska Riksstämman arrangeras av Svenska Läkaresällskapet och är Sveriges största tvärvetenskapliga möte, för hälso- och sjukvårdens utveckling baserat på vetenskap, utbildning, kvalitet och etik. En mötesplats där läkare kan fortbilda sig och diskutera övergripande frågor inom
svensk hälso- och sjukvård.

Det är 70 år sedan Medicinska Riksstämman arrangerades för första gången.

För mer information kontakta Carola Skoog, tel´+46 (0)8 5465 1500, carola.skoog@mci-group.com

MCI Scandinavia är en av Skandinaviens ledande mötesbyråer med verksamhet inom framför allt event, möteskommunikation och kongresser. MCI Scandinavia finns i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn och är en del av det internationella mötesföretaget MCI med 1400 medarbetare i 23 länder.

Kommentarer (0)