MECA inledde första kvartalet med att teckna fleetavtal med Göteborgs Stads Lease AB.

Under första kvartalet av 2020 har MECA tecknat ett nytt avtal tillsammans med Göteborgs Stad Leasing AB. Avtalet stärker MECAs närvaro i göteborgsområdet och med leveranser fem gånger om dagen kan Göteborgs Stad Lease AB förvänta sig hög effektivitet.

– Det här samarbetet innebär leverans av reservdelar och fordonsrelaterade produkter till Göteborgs Stads fordonspark, säger Jonas Olsson KAM Fleet MECA.

Göteborgs Stads Lease AB svarar för Göteborgs Stads sammantagna behov av miljösmarta fordon, maskiner och varutransporter samt framtidens innovativa lösningar inom området. Detta görs genom operationell eller finansiell leasing. Bolaget ska också svara för stadens behov av leasing av lös egendom genom att erbjuda enkla, begripliga och kostnadseffektiva leasingavtal inom finansiell leasing.

I upphandlingen efterfrågades bland annat: Produkten skall användas i enheten Göteborgs Stads Leaseing (GSL) verksamhet. Produkten skall vara lämplig för GSL:s verksamhet som präglas av krav på hög effektivitet. Därför ställs höga krav på Produkternas kvalité och funktion samt driftsäkerhet.

• Företagsinformation

• fleet

• Västra Götaland

MECA med huvudkontor i Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert! Vi ingår i börsnoterade Mekonomen Group och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar.

Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA.

Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid.

Läs mer om oss på meca.se.

Jonas Olsson

Key account manager Fleet MECA +46 (0)40 671 60 60