Nu öppnas den första konceptanläggningen MECA+

MECA+ är ett servicekoncept framtaget för att möta kundernas allt högre krav på kvalitet, tillgänglighet och bekvämlighet. Bilister i Södertälje blir de första som får uppleva MECA:s nya plusanläggning och ta del av det utökade utbudet av tjänster och helhetslösningar. Invigningen av Södertäljeanläggningen sker fredagen den 12 juni och fortsätter under hela lördagen.

MECA+ är framtidens kundservicekoncept som erbjuder optimal tillgänglighet med placering där bilisterna lätt kan svänga av och efter besöket snabbt vara på vägen igen. Med en trivsam miljö och hög grad av kundservice vänder sig anläggningen till de kunder som vill ha ett helhetserbjudande av tjänster och lösningar till sin bil. Om tiden är knapp kan kunden nyttja MECA:s hämta-lämna-service och få en lånebil direkt hem till dörren under tiden kundens egen bil är i verkstaden.

”Nu öppnar vi vår första MECA+ och ser fram emot invigningshelgen i Södertälje med start kl 10.00 fredagen den 12 juni. Då klipper vi band, har extra bra erbjudanden och visar upp anläggningen för alla som har vägarna förbi Nyköpingsvägen 52. Konceptet kommer att rullas ut på flera håll i landet där våra kunder efterfrågar det lilla extra. I höst ser vi fram emot att plus-serva våra kunder i Rosersberg, i närheten av Stockholm Arlanda, där nästa MECA+ anläggning att slå upp portarna”, säger Krister Duwe, vd MECA Sweden

De framtida entreprenörerna och franchisetagarna till ett MECA+ koncept kan se fram emot en anläggning som är optimerad för hög beläggning och god genomströmning. Det innebär bättre resursutnyttjande där mindre tid läggs på att pussla i beläggningsschemat och mer på att ta hand om kunderna och deras bilar. Vid det tillgängliga plus-läget precis vid ortens tätaste vägnät nås hela den potentiella kundbasen.

Krister Duwe, VD MECA Sweden
Telefon: +46 (0) 40 671 60 60