Medborgarskolan nominerad till prestigefyllt reklampris

Medborgarskolan är med kampanjen ”Det är något speciellt med våra kursledare” nominerad i 100-wattaren – Nordens största reklamtävling som belönar och uppmärksammar reklam som både håller en kreativ höjd och bevisligen fungerar.

För att vara kvalificerad till att tävla i 100-wattaren måste det vara tydligt att det är reklaminsatsen som gjort skillnad. Den som har hittat det mest kreativa sättet att uppnå rätt resultat vinner. Totalt har 200 bidrag skickas in och 35 är nu utvalda och nominerade i sex olika klasser.

Läs mer på: http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3344972.ece

Medborgarskolan är, tillsammans med t/r Reklambyrå, nominerad i klassen ”Långsiktig varumärkesvård” som belönar reklam som bygger på starka koncept med lång hållbarhet.

– Starka koncept är, eller borde vara, grunden i alla företags långsiktiga varumärkesvård. Det kan låta som en självklarhet, men det krävs både insikt och mod för att hålla fast vid ett koncept som fungerar, säger Carl-Erik Larsson, senior adviser på t/r Reklambyrå.

– Vi har under en följd av år målmedvetet och långsiktigt arbetat med att utveckla och stärka Medborgarskolans varumärkesposition. Ett arbete som visat resultat och som nu också uppmärksammats i ett nationellt tävlingssammanhang, säger Ulla Frisk, marknads- och kommunikationschef på Medborgarskolan.

Vinnarna koras under pompa och ståt på Münchenbryggeriet i Stockholm den 1 december.

För mer information, var vänlig kontakta:

Ulla Frisk, marknads- och kommunikationschef, telefon 018-56 95 14 ulla.frisk@medborgarskolan.se

Närmare en miljon människor deltar varje år i Medborgarskolans kurser och kulturaktiviteter. Vi finns över hela landet och vår verksamhet är öppen för alla. Vårt mål är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens.