14th International Breastfeeding and Lactation Symposium i London: Pressrelease 1

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2019 09:04 CET

I april kommer nio av världens mest inflytelserika forskare att presentera vid vårt 14th International Breastfeeding and Lactation Symposium i London. Medela är stolt över att bjuda in dessa globalt ansedda experter att dela med sig av sin senaste forskning och upptäckter. Evenemanget sammanför likasinnade inom professionen från hela världen, som tillsammans vill lyfta värdet av bröstmjölk.

Bifogat är Pressrelease 1.

Medela grundades 1961 av svenske Olle Larsson och har sitt huvudkontor i Schweiz. Under ledning av Olle Larssons son Michael har Medela blivit en global aktör inom amningsprodukter och medicinsk vakuumteknik tack vare kontinuerlig forskning, innovationer och utvärderingar av kundernas behov. Medela har 18 dotterbolag i Europa, Nordamerika och Asien. Medela distribuerar sina produkter i över 100 länder, antingen direkt eller via oberoende partner. Medela har 1 740 medarbetare i hela världen, varav 440 i Schweiz (per den 31 december 2016).

Kommentarer (0)

Kommentera