Cyber Monday - både på nätet och i varuhus hos MediaMarkt

Begreppet Cyber Monday kommer ursprungligen från att det anses vara e-handlarnas motsvarighet till Black Friday och den dag då e-handlare drar igång julhandeln genom att erbjuda kunderna olika rabatter. När MediaMarkt kör Cyber Monday gör man det i år genom att erbjuda kunderna rabatterade priser både online på mediamarkt.se och i varuhus.

- Sverige är ett land med långa avstånd som gör att e-handeln utgör ett viktigt komplement till våra varuhus. Eftersom vi har en uttalad omnikanalstrategi är det en självklarhet för oss att under Cyber Monday erbjuda våra kunder samma kampanjpriser både online och i varuhus, säger Per Kaufmann, VD MediaMarkt Sverige.

Igår söndag avslutade MediaMarkt sin Black Friday-vecka och resultatet överträffade förväntningarna. Redan i fredags passerade MediaMarkt förra årets totala Black Friday-omsättning (mån-sön) och e-handeln var en viktig parameter i detta.

- Efterfrågan på hemelektronik förra veckan under Black Friday var enorm och vi kunde se att många av våra kunder handlade online på mediamarkt.se. Vi ser Cyber Monday som ett utmärkt tillfälle att erbjuda våra kunder ytterligare ett tillfälle att fynda hemelektronik lagom till jul, säger Per Kaufmann, VD MediaMarkt Sverige.

För ytterligare information vänligen kontakta:Jenny Pedersén | PR- & kommunikationschef | +46 8 555 02 400 | E-post: press.sverige@mediamarkt.se

• detaljhandel
  • mediamarkt
  • hemelektronik
  • cyber monday

Media Markt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 27 varuhus i Sverige och koncernen över 1 000 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 28:e varuhuset i Sverige.