Dags att byta din använda Appleprodukt mot en ny hos Media Markt

Äntligen har Apple släppt höstens heta produkter och självklart ska du också köpa en. Har du redan en Appleprodukt men vill byta upp dig till en ny? Inga problem. Tack vare tjänsten Flip4New kan du ta med dig din använda produkt till något av Media Markts varuhus och få rabatt när du köper en ny enhet.

Flip4New är en unik tjänst där Media Markt köper tillbaka använda hemelektronikprodukter. Kunden får betalt i presentkort som kan ges bort eller som kunden själv kan använda när han/hon vill handla nya produkter hos Media Markt. Med Flip4New sparar kunden tid och slipper samtidigt annonsavgifter och oseriösa bud. Hos Media Markt får man ett garanterat fast pris för sin gamla produkt och det är självklart kunden som avgör om man vill sälja. Produkterna kommer till återanvändning och därför bidrar man även till en förbättrad miljö när man säljer sina gamla produkter till Media Markt.

Ta med dina använda produkter till ditt närmaste Media Markt-varuhus så hjälper Media Markt dig!

- Vi ser den här tjänsten både som en stark konkurrensfördel, ett tydligt incitament varför kunden ska välja att handla hos oss och att vi tar ett miljöansvar, säger Andreas Vogler, CPO Media Markt

- De flesta som kommer in i våra varuhus kommer för att de ska köpa en produkt. När de då får reda på att dom kan få pengar för sin gamla produkt blir dom mycket förvånade och glada. Tjänsten uppskattas jättemycket av våra kunder, säger varuhuschef Bank Bergström

Tjänsten Flip4New är en permanent tjänst som Media Markt erbjuder oavsett var du har inhandlat din produkt. Kom in till något av Media Markts 27 varuhus och få din använda produkt värderad.

• apple
  • flip4new
  • återvinning
  • presentkort

Media-Markt är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. Varuhuscheferna är därmed själva ansvariga för utbudet i det egna varuhuset liksom för prissättning, personal och lokal marknadsföring. För närvarande har Media-Saturn 27 varuhus i Sverige och fler än 900 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 28:e varuhuset i Sverige.