Media Markt lanserar fyra nya tjänster - i samarbete med TechBuddy AB

Media Markt ser att det finns en ökad efterfrågan från sina kunder att kunna erbjuda supportjänster i hemmet. I och med att produkterna blir allt mer avancerade och har ett behov av att ”kopplas upp” blir också efterfrågan på supporttjänster kring detta allt större. Tillsammans med TechBuddy lanserar nu Media Markt fyra nya ”i hemmet-tjänster”.

Efterfrågan på installations- och supporttjänster ökar markant hos Media Markt. Därför har företaget utvecklat befintligt serviceutbud och kompletterar nu med fyra nyutvecklade tjänster för att möta upp den stora kundförfrågan. Tillsammans med TechBuddy AB, ett Uber för teknisk support som bolaget har kallats, kommer Media Markt att kunna hjälpa kunder över hela Sverige. Dessutom kan kunderna använda sig av RUT-avdrag för majoriteten av dessa tjänster.

– Senaste månaderna har vi sett en försäljningsökning på över 50% av våra befintliga tjänster vilket vi är fantastiskt nöjda med. Vi vill att teknik ska vara enkelt, roligt och ett hjälpmedel i vardagen för våra kunder. Med dessa tjänster som vi nu har tagit fram, samt till det pris som vi erbjuder, tror vi att våra kunder kommer bli mycket nöjda. Att dessutom få det åtgärdat i hemmet även om kunden inte har köpt tekniken hos oss tror vi kommer vara mycket uppskattat, säger Sarkan Rahim, kundrelationsansvarig på Media Markt.

Fyra nya tjänster:

• Säkerhet & Backup: 995 SEK med RUT (1990 SEK utan RUT)
  • Installation Smarta hemmet: 1990 SEK (RUT ej möjligt)
  • Installation Underhållning: 995 SEK med RUT (1990 SEK utan RUT)
  • Support i hemmet 1h: 399,50 SEK med RUT (799 SEK utan RUT)

– Våra tekniker kan hjälpa Media Markts kunder med support, uppkoppling, felsökning, tips och råd, konfigurering, inställningar och mycket mer när det gäller hemelektronik. Innan besöket kommer teknikern ringa upp kunden för att ta reda på exakt vad kunden vill ha hjälp med och säkerställa att all utrustning och all teknik finns på plats för att kunden ska få ut maximalt av besöket. Vår målsättning är att kunden bara ska kunna luta sig tillbaka och njuta av fungerande hemelektronik, säger David Ovsepian, VD på TechBuddy AB

För att läsa mer om vad som ingår i varje tjänst klicka in på Media Markts tjänstesida här:https://www.mediamarkt.se/sv/shop/power-service/hemma-hos-dig.html

För att läsa mer om den nya RUT-regeln klicka här:http://www.skatteverket.se/foretagochorganisationer/skatter/rotochrutarbete/flertjansterirutavdragetfran1augusti2016.4.361dc8c15312eff6fd16e92.html

Anna Sjödin |PR- och kommunikationschef | +46 8 555 02 400 | mail:press.sverige@media-saturn.com